هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری اهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهر از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حسن باقرپور روز ‌سه‌شنبه 8 آذرماه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اهر داریم که از مجموع پروژه‌ها، ۱۶ پروژه موافقت اصولی را دریافت کرده‌اند و چهار پروژه گردشگری فعلاً در سطح درخواست هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهر افزود: پروسه اخذ موافقت اصولی و اجرای پروژه در حوزه گردشگری بسیار طولانی است، حجم سرمایه‌گذاری در  ۲۰ پروژه گردشگری در دست اقدام بالغ‌بر هزار میلیارد تومان بوده و در مجموع برای بیش از ۵۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او در ادامه از سرمایه‌گذاری در ایجاد پل معلق در این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار پل معلق، ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان اهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد و پروسه اخذ مجوز و اجرا این پروژه حداقل  به سه تا چهار سال زمان نیاز خواهد داشت.

باقرپور اظهار داشت: ثبت اهر به‌عنوان شهر جهانی ورنی و ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری که پروسه اداری آن شروع شده، می‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهرستان اهر باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401090842113

برچسب‌ها