سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سنقر و کلیایی معرفی شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنقر و کلیایی معارفه شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز چهارشنبه ۹ آذرماه با حضور مدیرکل و فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی مرتضی پروینی به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان معرفی شد. 

محمدرضا سهیلی با اعلام اینکه شهرستان سنقر و کلیایی از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی برخوردار است، اظهار کرد: شهرستان سنقر و کلیایی با توجه به طبیعت خاص و سراب‌های متعدد و آب فراوان در حوزه گردشگری جذابیت‌های خاصی دارد که با معرفی مناسب و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد چند پروژه پیشران می‌تواند به قطب گردشگری استان تبدیل شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: سدهای شهرستان از جذابیت خاصی در حوزه تفریحات آبی برخوردار است، که با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه شده است به زودی به قطب گردشگری آبی منطقه تبدیل می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه میراث‌فرهنگی نیز شهرستان با توجه به تعدد آثار تاریخی نیز جذابیت‌های خاصی دارد. 

سهیلی با اشاره به اینکه سنقر از معدود شهرهای استان است که بافت تاریخی آن به ثبت رسیده‌ است، گفت: احیا و زنده‌سازی این بافت می‌تواند اقتصاد شهرستان را تحت تاثیر قرار دهد. 

او افزود: صنایع‌دستی شهرستان نیز ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که با سرمایه‌گذاری مناسب و توسعه آموزش می‌تواند موجب ایجاد مشاغل متعددی در منطقه شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های اعتباری برای توسعه شهرستان استفاده می‌کنیم و انتظار داریم که فرمانداری نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های فعالیت این اداره‌کل داشته باشد. 

پیش از این داریوش فرمانی مسئولیت اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنقر و کلیایی را بر عهده داشت. 

انتهای پیام/

کد خبر 14010909417750

برچسب‌ها