برندسازی و بازاریابی از نیازهای اصلی گردشگری گلستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد، گفت: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با وسعت 156 هکتار به‌عنوان اولین بافت تاریخی کشور در سال 1310در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که گواه از اهمیت آن دارد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، محمدجواد ساوری روز پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ تصریح کرد: شهر تاریخی استرآباد(گرگان) یکی از ارزشمندترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که متأسفانه در گذشته متناسب با ظرفیت و پتانسیل این اثر ارزشمند تاریخی به آن توجه نشده است و اقدامات برای حفظ و حراست و همچنین احیای این اثر تاریخی کافی نبوده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دوره جدید برای احیای شهر تاریخی استرآباد در دستور کار دارد جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و مشتاق به ورود در این حوزه است. در این راه سرمایه‌گذاران بومی به دلیل برخورداری از وابستگی فرهنگی و اجتماعی به منطقه برای ما دارای اولویت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: به دنبال ایجاد هم‌افزایی بین بخشی برای احیای شهر تاریخی استرآباد هستیم تا با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ضمن احیای این اثر تاریخی، قانون را در راستای احیا و مرمت آن اجرایی کنیم.

او تأکید کرد: برندسازی و بازاریابی از نیازهای اصلی گردشگری گلستان است که متأسفانه در حوزه شهر تاریخی استرآباد نیز این برندسازی مغفول مانده است.

ساوری در بازدید از کاخ آغامحمدخان، یادآور شد: کاخ آغامحمدخان از بناهای ارزشمند تاریخی شهرستان گرگان است که در زمره آثار ملی به ثبت رسیده ولی متأسفانه تاکنون به دلایل نامعلوم اقدام مؤثری برای مرمت و احیای این بنای شناسنامه‌دار انجام نشده است.

او بیان کرد: سیاست ما در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مدیریت داشته‌هاست؛ در استان آثاری داریم که به ورطه فراموشی سپرده‌شده و مرمت و احیای آن اجرایی نشده است که تمام تلاشمان را برای مرمت و احیای این آثار خواهیم کرد.

بازدید از ابنیه تاریخی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) ازجمله سرای باقری‌ها(بوتیک هتل هفت‌پیکر، خانه تاریخی میر شهیدی، خانه تاریخی فاطمی، کاخ آغامحمدخان قاجار و کاخ‌موزه گرگان از برنامه‌های روز نخست سفر مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به استان گلستان بود.

حسین ساری مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ظهر روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ به‌منظور پیگیری احیا و مرمت ابنیه تاریخی استان و همچنین تعیین و تکلیف بناهای تاریخی در تملک صندوق وارد استان گلستان شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010912957389

برچسب‌ها