پل قلعه حاتم بروجرد استحکام‌بخشی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از استحکام‌بخشی پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز یکشنبه 13 آذرماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: به منظور حفاظت از این اثر تاریخی، عملیات استحکام‌بخشی آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان بیان داشت: در نظر داریم در صورت تامین اعتبار، بخشی از جان پناه، بدنه و طاق‌های پل و همچنین استحکام‌بخشی بخشی از پایه‌های پل به منظور جلوگیری از ریزش احتمالی را انجام دهیم.

او با بیان اینکه برای اجرای این عملیات 10 میلیارد ‌ریال اعتبار نیاز است، افزود: این پل تاریخی که کاربری آبراه نیز دارد به علت قرار گرفتن در یک منطقه زیبا و خوش آب و هوا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

حسن‌پور اظهار کرد: پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد یادگاری از دوره قاجاریه در پنج کیلومتری شمال شرق شهر بروجرد نزدیک روستایی به همین نام و بر روی رودخانه کوچکی بنا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان یادآور شد: این اثر تاریخی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۷۸ به شماره ۲۴۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913309257

برچسب‌ها