تعامل و همدلی مناسب بین دولت و بخش خصوصی در صنعت گردشگری/ استانداران برای حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی کمک کنند

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: استانداران به آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری برای معرفی ایران و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کمک کنند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، ابراهیم پورفرج عصر یکشنبه 13 آذرماه 1401 در نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات‌کل استانی که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، با اشاره به اینکه تمامی 133 آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری با تمام کشورها در ارتباط هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه 2 فصل بهار و پاییز پرکارترین فصل گردشگری برای گردشگران ورودی به کشور است اما  آژانس‌ها با توجه به شرایط نتوانستند، کار خاصی انجام دهند. حتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تعداد کمی از آ‌ن‌ها به دلیل شرایط مالی و رکودی که در تورهای ورودی به کشور وجود دارد، شرکت نکردند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: می‌دانیم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بودجه ندارد، به همین منظور به مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها پیشنهاد می‌کنم از استانداران بخواهند به آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری برای معرفی ایران و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کمک کنند.

پورفرج تصریح کرد: زمانی موفق هستیم که حداقل ۵۰ آژانس در نمایشگاه‌‌های خارجی شرکت کنند. حضور آژانس‌های گردشگری در نمایشگاه‌های خارجی ضروری است.

او ادامه داد: استان‌ها برای معرفی خود در بازارهای خارجی تلاش کنند و تولید محتوا داشته باشند، اما مهمتر از آن استفاده از فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف است.

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: در گذشته از 42 کشور 135 توراپراتور به کشور آوردیم که نتایج مثبتی داشت، به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌کنیم برای اجرای برنامه دوم توراپراتورها در خردادماه کمک کند.

مدیران‌کل استان‌ها عهده دار یک بازار هدف برای معرفی ایران شوند

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران در ادامه گفت: تعاملات بسیار خوبی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم، از مهندس ضرغامی و معاون گردشگری کشور برای همکاری و همدلی دولت با بخش خصوصی تشکر می‌کنم. این همدلی موجب سرعت گرفتن در صنعت گردشگری می‌شود. نگاه‌ ما باید رو به جلو باشد و کارهای خوبی در این زمینه تاکنون انجام شده است.

او افزود: دفاتر خدمات مسافرت هواپیمایی ستون خیمه گردشگری هستند.

رفیعی تصریح کرد: گردشگری فقط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیست، ما باید بازارهای هدف جدید تعریف کنیم و بر روی کشورهای همسایه کار کنیم تا چرخه اقتصاد گردشگری کشور فعال شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران بیان کرد: از مدیران‌کل استان‌ها تقاضا دارم هر کدام از آن‌ها عهده‌دار یک بازار هدف برای معرفی ایران و جذب گردشگر به کشور شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913640619

برچسب‌ها