بزرگداشت پیشکسوتان از اصلی‌ترین کارهای حوزه صنایع‌دستی همدان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با استاد پیشکسوت صنایع‌دستی استان همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، یکشنبه 13آذرماه 1401 با استاد محمدباقر ضرابیان حلبی‌ساز همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: هنر صنایع‌دستی می‌تواند تداوم پیدا کند اما نمی‌تواند وقفه‌ای در آن ایجاد شود، بلکه همیشه تداوم دارد. نقش و سبک گذشته دیگر استفاده نمی‌شود اما یک سبک جدیدی از دل آن بیرون می‌آید و کاربردها متفاوت می‌شود.

 در این دیدار محسن معصوم علیزاده بر تقویت حوزه صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: باید در همه نقاط استان در حوزه صنایع‌دستی اشتغال‌زایی شود. اگر صنایع‌دستی رونق یابد و تولیدات در منازل و روستاها انجام و از طریق فضای مجازی تبلیغ و فروخته شود به اشتغال‌زایی همه نقاط شهری و روستایی کمک می‌کند.

او ادامه داد: بزرگداشت اساتید و پیشکسوتان این حوزه یکی از اصلی‌ترین کارهای حوزه صنایع‌دستی است که باید با جدیت پیگیری شود.

معصوم علیزاده مستندسازی و احیا رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ را از دیگر اولویت‌های این حوزه برشمرده وگفت: صنایع‌دستی هنر و توانایی دستان مردان و زنانی است که تاریخ کهن یک منطقه را به نمایش می‌گذارد و  هنرمندان این حوزه اگر حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

او درپایان برای این استاد پیشکسوت آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913889900

برچسب‌ها