تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اثر برتر جشنواره بسیج کهگیلویه و بویراحمد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان اثر برتر جشنواره صنایع‌دستی بسیج در مرکز این استان خبرداد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز سه‌شنبه 15 آذرماه 1401 در آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع‌دستی بسیج اظهار کرد: دبیرخانه این جشنواره ۳۰ اثر را از ۱۰ هنرمند صنایع‌دستی استان در ۱۵ رشته دریافت کرده بود که کارشناسان حوزه صنایع‌دستی اداره‌کل داوری این آثار را انجام دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در انتها و پس از بررسی همه آثار رسیده ۹ اثر در شش رشته متفاوت صنایع‌دستی انتخاب شدند و این آثار به جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج که اسفندماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

طالبی‌پور افزود: در این مراسم آثار هنرمندان صنایع‌دستی رقیه جنتی و تارا ناصری‌راد در رشته زیورآلات سنتی، جاسم کمال‌پور خوب رشته سنگ‌تراشی تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سیما بهزادی دست‌بافت‌های داری، حمید پوراسلام در رشته هنرهای چوبی، اسماعیل رحمانی در رشته سازسازی، یلدا معنوی، زهرا هوشمندی و حورما برجسته‌پور در رشته گلیم‌بافی برگزيده معرفی و از این هنرمندان قدردانی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010915400850

برچسب‌ها