اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی تسهیلات به مشاغل خانگی صنایع‌دستی شهرستان هرسین کرمانشاه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین، گفت: میزان اعتبار مصوب پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان صنایع‌دستی شهرستان هرسین در سال‌جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اردشیر رشیدی روز سه‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه اظهار کرد: میزان اعتبار مصوب برای این اداره در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبان صنایع‌دستی ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هرسین با اعلام اینکه سهمیه اشتغال مصوب امسال این اداره در شورای برنامه‌ریزی شهرستان ۳۸۸ نفر تعیین شده است، گفت: تا کنون ۱۳ نفر از محل اعتبارات مشاغل خانگی مستقل به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به بانک عامل معرفی شده است.

او افزود: همچنین ۲ طرح مشاغل خانگی پشتیبان با اشتغال‌زایی ۹ نفر به مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان نیز به بانک معرفی شده‌اند، که فعلا به دلیل نبود اعتبار پرداخت نشده در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

رشیدی گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبان به صنعتگران واقعی و کارگاه‌های فعال انجام شود.

او با بیان اینکه شهرستان هرسین از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی به ویژه بافت گلیم برخوردار است، گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوار در این شهرستان در حوزه مشاغل خانگی صنایع‌دستی فعالیت دارند.

شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم‌بافی ایران به ثبت رسیده است و گلیم هرسین دارای نشان جغرافیایی بین‌المللی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010915417548

برچسب‌ها