سامان‌دهی و کف‌سازی دالان تاریخی میرزا رضا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از سامان‌دهی و کف‌سازی دالان تاریخی میرزا رضا توسط شهرداری منطقه هشت تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز چهار‌شنبه 16 آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به تاریخی بودن مسیر و نامناسب بودن کف این کوچه، عملیات تخریب کف میرزا رضا دالانی آغاز شده و با اجرای عملیات کف‌سازی توسط شهرداری منطقه 8 به‌زودی شاهد سامان‌دهی اساسی این مسیر تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: کوچه تاریخی میرزا رضا دالانی در امتداد خیابان دانشسرا تا دمشقیه واقع شده است که چندین خانه تاریخی از جمله خانه تاریخی ارفع الملک (اولین شهردار تبریز) و حمام تاریخی خان در این کوچه واقع شده است و به دلیل واقع شدن چنین اماکن تاریخی و گردشگری در این کوچه، شهرداری منطقه هشت عملیات کف‌سازی و بهسازی این کوچه را آغاز کرده و طی ماه‌های آتی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رساند.

حمزه زاده اظهار داشت: در حال حاضر چندین پروژه کف‌سازی معابر در محدوده مرکزی شهر، توسط شهرداری منطقه هشت در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن‌ها کیفیت معابر پیاده محور منطقه با محوریت توسعه زیرساخت‌های گردشگری، متحول خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091642166

برچسب‌ها