اولین جلسه اختصاصی پدافند غیرعامل برگزار شد/ بررسی چالش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان

در راستای بررسی چالش‌های اداره‌کل در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ارائه راهکارها، جلسه اختصاصی پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی سه‌شنبه 15 آذر1401 در این جلسه با بیان چکیده‌ای ‌از اقدامات و چالش‌های پیش‌روی حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌خصوص اداره‌کل پدافند غیرعامل در راستای رفع موانع و تنگناهای حوزه مذکور شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اذعان کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که مستلزم به‌کارگیری جنگ‌افراز نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

جهانی با اشاره به موزه‌ها و بناهای تاریخی در اختیار اداره‌کل و دستگاه‌های دولتی، حفظ و حراست از اموال تاریخی-فرهنگی را از وظایف آحاد مردم دانست و برحمایت همه جانبه از میراث گرانقدر گذشتگان تاکید کرد.

سپس هریک از حاضران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و با برشمردن اولویت‌های حوزه خویش، شرحی از اقدامات صورت پذیرفته را یادآور شدند.

در ادامه ویشکائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ضمن حمایت همه‌جانبه از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اقدامات صورت پذیرفته، حراست از میراث‌فرهنگی استان را یکی از اولویت‌ها دانسته و آمادگی اداره‌کل پدافند غیرعامل استان را از حوزه‌های ماموریتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعلام کرد.

 ویشکائی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تغییرشکل تهدیدات دشمن از حوزه نظامی به حوزه‌های سایبری و فرهنگی هستیم که مهم‌ترین این تهدیدات در حوزه‌های اینترنت، نرم‌افزار و عامل انسانی ظهور کرده است.

مدیر پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و آموزش خاطرنشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان یک ضرورت محسوب می‌شود و باید با برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها، تولید محتوا و آموزش‌های لازم در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010916709646

برچسب‌ها