اولین جشنواره استانی صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اولین جشنواره استانی صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سهراب بناوند روز پنج‌شنبه 17 آذرماه 1401 با اشاره به این مطلب افزود: این جشنواره در راستای حمایت از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای بومی و اقوام با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد و برای تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران در بکارگیری ایده‌های نو و کاربردی با همکاری بسیج هنرمندان، 27 تا 30 آذرماه در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: این جشنواره در ۱۸ رشته شامل آبگینه، مینا، صنایع کاغذی سنتی، نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته‌های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، ساز سازی سنتی، صنایع‌دستی فلزی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع دریایی، صنایع‌دستی سنگی، صنایع‌دستی استخوان، رودوزی‌های سنتی، هنرهای سمتی وابسته به معماری و چاپ سنتی برگزار می‌شود.

او افزود: آثار منتخب استانی به دبیرخانه مرکزی و جشنواره کشوری معرفی و در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران به نمایش عمومی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

بناوند با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در هر رشته با حداکثر معرفی ۳ اثر در همان رشته در مرحله استانی شرکت کنند، افزود: هنرمندانی که در دو یا چند رشته توانایی ارائه اثر دارند و یا آثارشان به‌صورت تلفیقی است نیز می‌توانند در رشته‌های ذکرشده اثر ارائه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری روز 23 آذرماه به معاونت صنایع‌دستی به آدرس بندرعباس حدفاصل میدان صادقیه و خیابان طلوع ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 07633628483 تماس بگیرند.

 انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010917395365

برچسب‌ها