امضای تفاهم‌نامه تورهای گردشگری دانش‌آموزی در کرمانشاه

تفاهم‌نامه برگزاری تورهای گردشگری رایگان دانش‌آموزی میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش و پرورش، سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه امضا شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز شنبه ۱۹ آذر در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مدیران چهار دستگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش و پرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه، اظهارکرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک به‌دنبال اجرای تورهای گردشگری با هدف آشناسازی جامعه دانش‌آموزان با هویت ایرانی اسلامی و پیشرفت های کشورمان در عرصه‌های صنعتی هستیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون در زمینه آشناسازی دانش‌آموزان با هویت ایرانی اسلامی و پیشرفت‌های صنعتی کشورمان کار خاصی انجام نشده بود، ضروری است تا این اقدام انجام شود به همین منظور اجرای آن را در دستور کار قرار دادیم. 

او گفت: دانش‌آموزان ما هنوز از تمدن چندین هزار ساله کشورمان اطلاعات کافی و کاملی ندارند، بنابراین ضروری بود که با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط این کار انجام شود.

 سهیلی تصریح کرد: از طرفی دیگر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه صنعتی داشته‌ایم که باید این موارد برای دانش‌آموزان بازگو کنیم. 

او افزود: کرمانشاه علیرغم وجود ظرفیت‌های فراوانی که در حوزه گردشگری دارد، اما متاسفانه تاکنون آن‌طور که باید و شاید این ظرفیت‌ها شناخته نشده و هنوز به‌طور کامل سامان‌دهی نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ادامه داد: در سال‌های گذشته یک محور گردشگری در کرمانشاه شناخته شده و سایر ظرفیت‌های استان تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته‌اند، در حالی که می‌توانیم محورهای مختلف گردشگری را تعریف کنیم. 

او با اعلام اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان برای تعریف یک محور گردشگری از ورودی استان تا قصرشیرین است، افزود: در این مسیر، آثار تاریخی بسیار متعددی داریم و محور ساسانی کرمانشاه هم در این مسیر قرار گرفته است که می‌تواند یک کریدور گردشگری جدید برای گردشگران بویژه در گردشگری زمستانی باشد. 

سهیلی گفت: گام اول برای تبدیل شدن این مسیر به یک محور گردشگری فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در آن است و ما در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این مسیر هستیم، به گونه‌ای که حدود ۱۰ مجتمع خدماتی‌رفاهی جدید در این مسیر خواهیم داشت. 

او با تاکید براینکه اجرای زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف گردشگری استان با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های بسیار خوبی داریم که بخش خصوصی برای اجرای آن‌ها پای کار آمده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در مسیر ورودی کرمانشاه به قصرشیرین در معبد آناهیتا، فش‌، دهکده سازهای سنتی، بیستون، چالابه، تاق بستان، زیج منیژه، آبشار پیران و کاخ خسرو را داریم که برای این جاذبه‌های گردشگری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پای کار آمده‌اند و در حال نهایی کردن مراحل برای شروع عملیات اجرایی پروژه‌هایی در این مناطق هستیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان رقم سرمایه‌گذارای بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه را حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کل رقم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال گذشته ۵ درصد از این رقم هم نیست که نشان از ورود بی‌سابقه بخش خصوصی به حوزه گردشگری کرمانشاه دارد. 

او در پایان اجرایی شدن پروژه‌های گردشگری به منظور رونق گردشگری استان را نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و گفت: اگر زیرساخت‌های گردشگری ما خوب باشد، قطعا گردشگران هم استقبال خواهند کرد که در این رابطه نیاز به همکاری دستگاه های ذی‌ربط داریم. 

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای به منظور برگزاری تورهای رایگان دانش‌آموزی برای آشناسازی با فرهنگ ایرانی اسلامی و دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی توسط مدیران دستگاه‌های ذکر شده منعقد شد. 

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14010919417310

برچسب‌ها