اعطای تسهیلات برای خرید صنایع‌دستی در کرمان منوط به ابلاغ دستورالعمل جدید است

معاون صنایع‌‎دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 برای خرید صنایع‌دستی در این استان گفت: برای اجرای این طرح منتظر دستورالعمل جدید هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده شنبه 19 آذرماه 1401 اظهار کرد: در حال حاضر بازار خوبی برای فروش انواع مختلف صنایع‌دستی نداریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری صندوق کارآفرینی امید از محل تسهیلات تبصره 18 منابعی با نرخ 10 درصد را برای خرید صنایع‌دستی پیش‌بینی کنیم.

معاون صنایع‌‎دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در تلاشیم با اجرای این طرح، تقاضا در بازار صنایع‌دستی افزایش یابد و بخشی از مشکلات کم شود، افزود: این طرح کمک می‌کند تا قدرت و انگیزه خرید مردم بالا رود و مصرف‌کنندگان بدانند که می‌توانند از تسهیلاتی با نرخ مناسب استفاده کرده و صنایع‌دستی بخرند.

او در ادامه در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی کرمان ادامه داد: متاسفانه این زنجیره در رشته‌های پته‌دوزی، قالی‌بافی، شال‌بافی و گلیم‌بافی ناقص است بطوریکه مواد اولیه از جای دیگر وارد استان می‌شود، بافت را انجام می‌دهیم و برای خدمات پس از فروش، محصول را به استانی دیگر می‌فرستیم.

حسین‌زاده بیان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع‌دستی کرمان در حال انجام کار هستیم، بطوریکه تاکنون در این زمینه سرمایه‌گذار هم جذب کرده‌ایم و یک مبلغ 8میلیارد تومان و یک مبلغ 18میلیارد تومان دیگر از محل تبصره 18 که 10 میلیارد آن نیز مصوب شد، اعطا کردیم.

او تاکید کرد: همچنین در این زمینه، واگذاری زمین از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده و در تلاشیم تا زنجیره ارزش تکمیل و مواد اولیه در استان کرمان تولید شده و خدمات پس از تولید نیز در استان انجام گیرد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: برای اینکه فرآیندهای پیش از تولید و پس از تولید تکمیل شود و قیمت تمام‌‌شده پایین بیاید و قدرت مانور و رقابت در بازار افزایش یابد، باید زمان بیشتری را متحمل شویم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010919459572

برچسب‌ها