ساختمان موزه گلیم سیرجان ساخته شده است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: زمین برای راه‌اندازی موزه سیرجان تامین و ساختمان ساخته شده است. فقط طراحی داخلی و محتوایی موزه باید انجام شود که منابع مالی آن هم تامین شده و دنبال این هستیم پیمانکار مشخص شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده یکشنبه 20 آذرماه 1401 اظهار کرد: این موزه تاکنون سه مرتبه به مناقصه گذاشته شده است و منتظر انتخاب پیمانکار هستیم. طرح مطالعاتی و محتوایی و طراحی داخلی موزه انجام شده و شرح خدمات نوشته و در سامانه گذاشته شده ولی متاسفانه تاکنون پیمانکار واجد شرایط نیامده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: شهردار سیرجان که دبیر شهر جهانی است در این خصوص دغدغه دارد و پیگیر هستند.

او با اشاره به اینکه باید همه مردم و مسئولان نسبت به مسائل حوزه صنایع‌دستی حساسیت داشته باشند، اظهار کرد: صنایع‌دستی بخشی از فرهنگ و هنر ما است و چند هزار سال سابقه پشت هر رشتۀ آن وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به وجود 18 گروه و 299 رشته صنایع‌دستی در این استان افزود: صنایع‌دستی بخشی از اقتصاد و فرهنگ ما است و باید همه در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی که متولی صنایع‌دستی است قرار بگیرند و هم‌افزایی ایجاد کنیم.

او ادامه داد: برای اینکه شرایط بافندگان و تجارت صنایع‌دستی به خصوص گلیم بهبود فعالیت‌های مهمی از سوی معاونت صنایع‌دستی در زمینه آموزش، تولید و تجارت در حال انجام است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی در کشور و حتی در سطح جهان حرف زیادی برای گفتن دارد که باید به آن اهمیت داده شود که خوشبختانه در شرایط فعلی این وضعیت وجود دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092045990

برچسب‌ها