ایجاد دبیرخانه دائمی جاده راه ابریشم در سمنان نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی جاده راه ابریشم در سمنان نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده روز سه‌شنبه 22 آذر 1401 در دومین جلسه کمیته گردشگری استان، با ارائه گزارشی از سفر سفیر کشور چین به استان در خصوص معرفی شهر سمنان به‌عنوان نماینده ایران در موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم افزود: راه‌اندازی این دبیرخانه در شهرداری سمنان، نقش مؤثری در تحقق اهداف دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: قابلیت‌های استان در حوزه‌های گردشگری و تاریخی و بازدید سفیر چین از جاذبه‌ها و جاده ابریشم در تحقق انتخاب سمنان به‌عنوان نماینده ایران در ائتلاف شهرهای جاده ابریشم تأثیرگذار بود.

کرم زاده با اشاره به اینکه ارتباط با کشورهای دیگر باعث توسعه مبادلات اقتصادی و روابط اجتماعی و فرهنگی می‌شود، افزود: این ارتباط، توسعه استان در حوزه‌های مختلف را تحقق می‌بخشد.

او بابیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: حضور در این نمایشگاه باعث معرفی هرچه بیشتر استان خواهد شد و رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را در پی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: گردشگر خارجی برای استان صادرات معکوس و ارزآوری دارد.

استاندار سمنان نیز با بیان اینکه انتخاب شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم، یک اقدام‌ فرا ملی است، گفت: شهر و استان سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه راه ابریشم انتخاب‌شده و باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های این موضوع برای ایجاد تحول اقتصادی مطلوب در شهر سمنان و در نهایت استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

سید محمدرضا هاشمی افزود: حاکمیت، نخبگان، اندیشمندان و بخش خصوصی سه ضلع مهم در مسیر تحقق اهداف موضوع حضور شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم است و باید از ظرفیت تورهای گردشگری برای جذب توریست در راستای معرفی شهر سمنان و استان استفاده شود.

استاندار سمنان افزود: صنعت گردشگری دومین صنعت پربازده در دنیاست که توجه به بحث شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم، یک فرصت طلایی برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان و افزایش مدت ماندگاری مسافر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010922863559

برچسب‌ها