طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب قروه کردستان بررسی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب کوثر قروه با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان روز سه‌شنبه 22 آذرماه 1401 در جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری قروه که با حضور فرماندار این شهرستان و نماینده شهرداری و راه و شهرسازی قروه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری سراب قروه که با نام سراب کوثر نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان است که از ویژگی‌های قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درنظر داریم این منطقه را سامان‌دهی و به یک مکان ویژه توریستی و خدماتی برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

او با اشاره به مزیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های این منطقه نمونه گردشگری عنوان کرد: وجود آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیز، طبیعت بکر و مناظر بی‌نظیر از جمله ویژگی‌های بارز این منطقه است که قابلیت سرمایه‌گذاری و توسعه را دارد.

گویلیان یادآور شد: این اداره‌کل از طرح‌های توسعه گردشگری پایدار در این منطقه استقبال و حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

همچنین در این جلسه مقرر شد حجم کاربری‌های سطح شهرستان و تامین اعتبار تسهیلات در دست اجرای طرح‌های بخش خصوصی قروه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14010923348422

برچسب‌ها