تعداد موزه‌های تخصصی آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل با همکاری‌های دستگاه‌های مربوطه در نظر دارد تعداد موزه‌های تخصصی سطح استان را افزایش دهد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس و اعضای شورای شهر ارومیه 24 آذر 1401 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: اعضای شورای شهر ارومیه به دور از سیاسی‌کاری برای توسعه و رفاه شهر تلاش می‌کنند و همین موضوع یکی از نقاط قوت این دوره شورا است.

مرتضی صفری افزود: برای توسعه شهری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان یار دوازدهم در کنار شورای شهر بوده و تمام تلاش خود را برای امیدآفرینی در جامعه به کار می‌گیرد.

او ادامه داد: در سطح استان 11 موزه تحت مالکیت این اداره‌کل بوده و نیز تعدادی موزه تخصصی مانند موزه کودک، طب و بانک و ... با همکاری دستگاه‌های دیگر راه‌اندازی شده است.

صفری تصریح کرد: همچنین در نظر است با همکاری دستگاه‌ها چندین موزه تخصصی دیگر از جمله موزه پلیس، موزه مجاهدت‌های خاموش و موزه والیبال در ارومیه راه‌اندازی شود.

ضرورت راه‌اندازی موزه آب

رئیس شورای شهر ارومیه هم در این دیدار تصریح کرد: اعضای شورای شهر آمادگی دارند برای توسعه و رونق گردشگری در ارومیه و حفاظت از آثار تاریخی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همراهی لازم را داشته باشد.

نقی کریمی گفت: برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در ارومیه شورا و شهرداری آماده همکاری بوده و راه‌اندازی موزه آب نیز می‌تواند از جمله طرح‌های پیشنهادی در این راستا باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010924378603

برچسب‌ها