انجمن‌های میراث‌فرهنگی سرپل‌ذهاب تشکیل شد

انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور مسئولان و معتمدان محلی تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه جلسه تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان و با حضور فرماندار، معاون میراث‌فرهنگی استان و جمعی از معتمدان محلی برگزار شد.

داریوش فرمانی معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: هدف از تشکیل این انجمن صیانت و حفاظت از آثار تاریخی با مشارکت و همکاری دستگاه‌ها نهادها شوراها و مردم است.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اساسنامه انجمن‌های میراث‌فرهنگی به تفصیل شرح وظایف و اختیارات و همچنین اعضا و سمت هریک آمده است، افزود: واجب است با توجه به اهمیت آثار تاریخی به عنوان هویت ملی مردم صیانت از این گنجینه‌ها را به نحو احسن حسب فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شود.

 او تاکید کرد: این مهم انجام نمی‌شود مگر با کمک و همیاری همه آحاد مردم زیرا میراث‌فرهنگی به عنوان متولی این امر به تنهایی با توجه به تعدد بسیار زیاد آثار و نیاز به حفاظت دائمی قادر به این امر به صورت شبانه روزی نیست.

فرمانی ادامه داد: نیاز هست که با نگاهی مردم محور طوری برنامه‌ریزی و عمل شود که خود مردم به عنوان وارثان اصلی این آثار برای حفظ و حراست این مواریث گرانبها قدم بردارند. 

او گفت: میراث‌فرهنگی در تمام حوزه‌ها اعم از اقتصادی‌، فرهنگی سیاسی و غیره نقش پررنگ و مهمی را در دنیای امروز بازی می‌کند.

در پایان این جلسه اساسنامه و ابلاغ اعضا توسط معاون میراث‌فرهنگی و فرماندار شهرستان تحویل اعضا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010924417879

برچسب‌ها