آیین ثبت ملی «حلوای جوزی» در شهر بایگ شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آیین ثبت ملی «حلوای جوزی» در شهر بایگ شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز جمعه 25 آبان ماه 1401 در این مراسم اظهار کرد: تلاش مردم این منطقه برای همکاری در پرونده ثبت ملی حلوای‌جوزی بسیار ارزشمند است و به این تلاش افتخار می‌کنیم.
 

او ادامه داد: امسال به نام حمایت از تولید دانش بنیان نامگذاری شده و هنر تولید ابریشم‌کشی در حوزه دانش بنیان جلوه گری دارد، چراکه ماهیت آن بر همین اساس و مبنا شکل گرفته است.


جلالی با اشاره به این‌که مردم منطقه بایگ تربت حیدریه به صورت خانوادگی در زمینه ابریشم‌کشی و تولید حلوجوزی فعالیت می‌کنند، گفت: تولید حلواجوزی به صورت خانوادگی و بیشتر توسط بانوان انجام می‌شود که این خود نمونه‌ای از اقتصاد خانوادگی که به صورت جمعی برای رونق اقتصادی خانواده با یکدیگر تلاش می‌کنند.

او در این سخنرانی که از تریبون نمازجمعه شهر بایگ انجام شد از همکاری شورای اسلامی شهر بایگ و دیگر مسئولان این شهرستان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010925770549

برچسب‌ها