برپایی ۳ روز ویژه‌برنامه یلدایی در مجموعه سعدآباد

ویژه‌برنامه یلدای ایرانی به مدت سه روز در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، ویژه برنامه «دورهمی یلدای شمیران» به مناسبت فرا رسیدن شب چله و ثبت «آئین یلدا»، «هنر ساخت و نواختن عود» و «سوزن‌دوزی ترکمن» در سازمان جهانی یونسکو، به مدت سه روز در مجموعه سعدآباد برپا خواهد شد.

این مراسم در راستای شعار امسال مجموعه سعدآباد «کودکان، میراث‌بان فرهنگ» با برنامه‌های متنوع برای کودکان و خانواده‌ها، در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ تا ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰، پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین در این سه روز اتوبوس گردشگری از میدان تجریش تا میدان دربند به جابجایی بازدیدکنندگان می‌پردازد. 

«دورهمی یلدای شمیران» برپایی سفره یلدایی در موزه آشپزخانه سلطنتی، اجرای نمایش عروسکی، نمایش سوزن‌دوزی ترکمن و عودنوازی در موزه پوشاک سلطنتی، غرفه فال حافظ، شاهنامه‌خوانی، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع یلدا، گریم کودکان همراه با نمایش نمادهای غول پیکر سفره یلدا و عروسک‌های تنپوش ننه‌سرما و ننه‌قلی را شامل می‌شود.

از دیگر ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده، نمایش خودرورهای کلاسیک روز سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در محوطه بیرونی کاخ‌موزه ملت است.

مجموعه سعدآباد در نیمه دوم سال همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است. بلیت‌فروشی و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۵:۳۰ انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092730187

برچسب‌ها