سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال به‌ لحاظ امنیتی، راه‌های ترافیکی، ارائه خدمات درمانی همچون اورژانس، پایگاه هلال‌احمر و تأمین خودرویی آمادگی میزبانی از مسافران و گردشگران را داریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی شامگاه شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد خدمات سفر و شورای راهبردی گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امسال به‌ لحاظ امنیتی، راه‌های ترافیکی، ارائه خدمات درمانی همچون اورژانس، پایگاه هلال‌احمر و تأمین خودرویی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته بیش ‌از یک میلیون مسافر، مناطق جنوبی و شمالی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفر خود اعلام کردند.

او ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان و جذب گردشگر در سال‌های اخیر، ضروری است اقداماتی را از همین حالا برای سفرهای نوروزی تدارک ببینیم.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری تصریح کرد: امیدواریم با تولید کلیپ، عکس، بروشور و سایر ابزارهای رسانه‌ای به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان پرداخته شود.

او گفت: آمادگی داریم تا امسال نیز همچون سال گذشته و حتی پرشورتر از گذشته پذیرای گردشگران در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های استان پهناور و زیبای سیستان‌وبلوچستان جاذبه‌های گردشگری این استان است و بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده این منطقه رتبه پنجم مقصد گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از رونق گردشگری هم ایجاد اشتغال و هم تولید ثروت و درآمد برای مردم کنیم.

مدرس خیابانی اذعان کرد: جشنواره مناطق ساحل‌نشین در چابهار نیز ۱۵ دی‌ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم با برگزاری جشنواره‌، دستاوردهای مثبتی برای استان داشته باشد.

او گفت: در حوزه پروازهای خارجی توانستیم با رایزنی‌های صورت گرفته پروازهای بین‌المللی را به مقصد کویته و مسقط برقرار کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طراحی نرم‌افزار سفر تاکید کرد: قرار است در این نرم‌افزار همه نیازمندی‌های مسافر مانند مراکز اقامتی، پمپ‌های بنزین، مراکز خدمات درمانی، مراکز تعمیرگاهی، پایگاهای اورژانس و جاذبه‌های گردشگری گنجانده شود.

او با اشاره به محدودیت جایگاه‌های سوخت در استان گفت: باید همچون سال گذشته تمهیداتی برای تامین سوخت مسافران اندیشیده شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: در مجموع ما از محل گردشگری و صنایع‌دستی در استان سیستان‌ و بلوچستان ب‌دنبال ایجاد اشتغال و تولید درآمد هستیم و با توجه به کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور، یکی از نقاط اتکا در حوزه اشتغال همین بحث‌های صنایع‌دستی و گردشگری و مجتمع‌های خدمات رفاهی و بوم‌گردی است.

او خاطرنشان کرد: آمادگی جذب سرمایه‌گذار برای احداث هتل، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین جاده‌ای، حتی ورزش‌های ساحلی در سواحل مکران را داریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927309191

برچسب‌ها