تکمیل مرحله نخست سامان‌دهی مسیر دسترسی کاروانسرای جمال‌آباد میانه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرحله نخست سامان‌دهی مسیر دسترسی کاروانسرای جمال‌آباد میانه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو اجرای عملیات مرمتی و حفاظتی کاروانسرای تاریخی جمال‌آباد میانه که یکی از کاروانسرا‌های منتخب پرونده ثبت جهانی کاروانسرا‌های تاریخی کشور است، سامان‌دهی مسیر دسترسی به این کاروانسرا توسط این اداره‌کل انجام گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا اقداماتی نظیر خاک‌برداری، تسطیح، آسفالت‌ریزی و همچنین اجرای دیوار سنگی کنار راه با نظارت تیم تخصصی میراث‌فرهنگی این اداره‌کل انجام شد.

حمزه‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه پایش و رسیدگی به وضعیت اماکن تاریخی استان توسط این اداره‌کل به صورت مستمر انجام می‌شود، لذا با هدف توسعه سرتاسری گردشگری در استان، با تمام قوا در حال بررسی و رسیدگی به ظرفیت‌های موجود در استان هستیم که پیرو این هدف مراحل بعدی ساماندهی مسیر دسترسی این کاروانسرای تاریخی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092742576

برچسب‌ها