5 بنای تاریخی کرمان در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به مرمت و سامان‌دهی بناهای تاریخی این استان گفت: ارگ راین، خانه اوشیدری و خانه بانک توکلی شهر کرمان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه بهادرالملک بردسیر به منظور مرمت در حال واگذاری به گروه‌های اقتصادی با توان بالا است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی یکشنبه 27 آذرماه 1401 اظهار کرد: بناهای تاریخی که در اختیار و مالکیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است، برای حفظ، مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار این بخش استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به تجربه موفق مرمت کاروانسرای وکیل کرمان افزود: برای مرمت این بنای تاریخی گروه مالی و اقتصادی توانمندی وارد و در نهایت این کاروانسرا بازسازی و مرمت شد که هم‌اکنون در قالب بوتیک هتل زیبا و مدرن به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: مرمت عمارت شترگلو ماهان نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دست اقدام است، اما باز هم سرعت کار بالا نیست و انتظار بیشتری داریم تا هر چه زودتر کار به انجام برسد.

فعالی با اشاره به تخصیص اعتبار برای مرمت بناهایی که در اختیار میراث‌فرهنگی است اظهار داشت: در زمینه بازسازی ارگ بم از شرایط فعلی راضی هستیم و کارگاه‌های مرمت طبق برنامه، فعالیت خود را انجام می‌دهند و در باغ شاهزاده ماهان و بازار تاریخی کرمان نیز کار خوب پیش می‌رود.

او بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی و مرمت قلعه اردشیر و قلعه دختر کرمان نیز با تامین اعتباری که انجام گرفته است به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: در سفر امسال رئیس‌جمهوری به کرمان برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعتبار قابل ملاحظه‌ای مصوب شده، اما هنوز ابلاغ آن انجام نشده است.

او خاطرنشان کرد: در بحث کاوش‌های باستانی اعتبار لازم برای محوطه‌های تاریخی کنار صندل جیرفت و تپه یحیی ارزوییه تامین شده است که به‌زودی کار کاوش و ساماندهی آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092745954

برچسب‌ها