رسالت مدیران حفظ یادگارهای ارزشمند تاریخی و اسلامی است

رئیس بنیاد بوعلی سینا عدم شناخت ارزش‌های ملموس و غیرملموس تاریخی و اسلامی گذشتگان را از کاستی‌های حال حاضر نسل جدید دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ، آیت‌الله طه محمدی در دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان و معاونان ستادی گفت: حفظ یادگارهای ارزشمند تاریخی و اسلامی از مهمترین وظایف و رسالت‌های مدیران است.

نماینده استان همدان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار ضمن تبریک انتصاب محسن معصوم علیزاده به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، برای او در ادامه این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و از خدمات شایسته مجموعه کارکنان این اداره‌کل قدردانی و تشکر کرد و گفت: بی‌شک برای کارمندان و پرسنل میراث‌فرهنگی مایه مباهات است که در مسیر حفظ یادگارهای تاریخی و معرفی به آیندگان تلاش می‌کنند.

رئیس بنیاد بوعلی سینا بسیاری از کاستی‌های حال حاضر نسل جدید را ناشی از عدم شناخت ارزش‌های ملموس و غیر ملموس تاریخی و اسلامی گذشتگان دانست و گفت: این ارزش‌ها می‌تواند شامل مجموعه‌ای از داشته‌های معماری، طب سنتی، آیین‌های سنتی و ... باشد که حذف این ارزش‌ها موجب از بین رفتن بخش اعظمی از هویت تاریخی و اسلامی کشور خواهد شد.

نماینده استان همدان در مجلس خبرگان رهبری رسالت مدیرکل و کارکنان این مجموعه را مهم و گسترده برشمرد و ضمن تاکید بر حفاظت از یادگارهای با ارزش تاریخی و حفظ معماری قدیمی و بومی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای احیای بناهای ارزشمند تاریخی شد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز ضمن تشکر از راهنمایی‌ها و ارشادات آیت‌الله طه محمدی، از توجه ویژه او به مواریث تاریخی و فرهنگی استان اظهار خرسندی و تشکر کرد.

 محسن معصوم علیزاده گفت: مجموعه میراث‌فرهنگی استان همواره نیازمند ارشادات و هدایت‌های بزرگانی همچون آیت‌الله طه محمدی بوده و قطعا در ادامه این مسیر خطیر از کمک‌های او بهره خواهند برد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010928889761

برچسب‌ها