ثبت جهانی 4 اثر منحصربه‌فرد لرستان در اولویت قرار دارد

استاندار لرستان در نشست با علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از در اولویت قرار گرفتن ثبت جهانی 4 اثر منحصربه‌فرد استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، فرهاد زیویار دوشنبه 28 آذرماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: در این نشست در خصوص ثبت جهانی و ملی آثار تاریخی و طبیعی لرستان بحث و تبادل نظر شد.

استاندار لرستان اظهار داشت: موضوع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به عنوان یک مطالبه مهم، پل‌های تاریخی لرستان، دره شیرز کوهدشت و زمین‌لغزش سیمره از جمله مواردی بود که در این جلسه در خصوص آنها به عنوان اولویت‌های ثبت جهانی تصمیم‌گیری شد.

زیویار با اشاره به اینکه لرستان با ثبت ملی صد پل تاریخی، به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی ایران شناخته شده است، افزود: ثبت جهانی این آثار می‌تواند ضمن حفاظت از هویت تاریخی، فرهنگی و معرفی آنها به نسل آینده، جذب گردشگری و رونق اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد.

استاندار لرستان اظهار داشت: لرستان در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد به عنوان زادگاه مشاهیر بنام نیز شناخته شده است و در این جلسه در راستای ثبت ملی این سرمایه‌ها که میراث‌فرهنگی جامعه هستند، مباحثی مطرح شد.

در این جلسه احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و پورعلی مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص ثبت جهانی و ملی آثار بیان کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929309814

برچسب‌ها