گردش آموزشی و معرفی میراث‌جهانی شوشتر برای دانش‌آموزان

مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر از اجرای برنامه‌های آموزشی در مقاطع پایه تحصیلی به‌مناسبت هفته پژوهش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدرضا بهادری روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 ضمن تبریک هفته پژوهش و فن‌آوری در تشریح این خبر اظهار کرد: هفته پژوهش در کنار سازه‌های آبی شوشتر و در میان شور و نشاط آینده‌سازان علمی کشور برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر افزود: در راستای مفاد تفاهم‌نامه موجود میان پایگاه میراث‌جهانی شوشتر و اداره آموزش و پرورش این شهرستان، گشت آموزشی باحضور گروهی از دانش‌آموزان مدارس شوشتر به منظور آشنایی هرچه بیشتر و آموزش‌های بنیادی در راستای برخورد با مواریث فرهنگی برگزار شد.

او اضافه کرد: باتوجه به ماهیت ذاتی و جایگاه پژوهش‌محور پایگاه‌ها، یکی از اصلی‌ترین وظایف تعریف‌شده برای این مجموعه‌های فرهنگی، معرفی و بازتعریف این میراث ارزشمند برای گروه‌های مختلف و به‌خصوص جامعه پایه است.

بهادری خاطرنشان کرد: در این بازدید، دانش‌آموزان مدارس شهری و روستایی ضمن بازدید از آثار جهانی شوشتر و بهره‌مندی از توضیحات کارشناسان پایگاه، با بخشی از پیشینه تاریخی و عملکردی سازه‌های آبی این شهر آشنا شدند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010929478873

برچسب‌ها