برگزاری جشن شب یلدا برای دانشجویان دانشگاه دولتی زنجان

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان گفت: هم‌زمان با آغاز فصل زمستان به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه دولتی زنجان مراسم جشن ویژه شب یلدا شامگاه سه‌شنبه در سالن آمفی‌تئاتر سهروردی دانشگاه زنجان با حضور پرشور دانشجویان و اساتید برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، داود آبیان شامگاه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: ویژه‌برنامه جشن شب یلدا به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه دولتی زنجان در سالن آمفی‌تئاتر سهروردی دانشگاه زنجان با حضور پرشور دانشجویان و اساتید برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان در سخنرانی خود در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه با اشاره به ثبت جهانی یلدا در لیست آثار جهانی، افزود: حفظ این آیین‌ها و آداب‌ورسوم از وظایف میراث‌فرهنگی و گردشگری است، اما احیا و اشاعه آن عزم ملی را می‌طلبد.

او با بیان اینکه استان زنجان یکی از گردشگرپذیرترین استان‌های کشور است، افزود: احیا و مستندسازی این آیین‌ها ضمن ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان می‌تواند در جذب گردشگر و طولانی شدن مدت اقامتشان مؤثر باشد.

آبیان اضافه کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره بازخوانی و بازپروری آیین‌ها، مراسم و رسوم در مورد شب یلدا است. در این برنامه شاد، بخش‌های متنوعی همچون شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی، موسیقی زنده، نمایش و مسابقه برای دانشجویان، اجرا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092993163

برچسب‌ها