فعالیت قطار گردشگری گرگان- اینچه‌برون دوباره آغاز شد

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: بعد از سه سال وقفه در فعالیت قطار گردشگری و مسافربری گرگان- اینچه‌برون، این مسیر ریلی دوباره فعال شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محسن اعتماد روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای گلستان، گفت: بعد از سه سال وقفه در فعالیت قطار گردشگری و مسافربری گرگان-اینچه برون، این مسیر ریلی دوباره فعال شد و اولین سرویس آن پنجشنبه هفته گذشته به مردم محلی، گردشگران و مسافران سرویس داد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: این قطار مسافری روزهای پنجشنبه ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه ایستگاه راه‌آهن گرگان را ترک کرده و ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه هم از ایستگاه اینچه‌برون به مقصد گرگان بازمی‌گردد.

او اضافه کرد: در مقصد هم وسیله ایاب و ذهاب توسط شهرداری اینچه‌برون برای مردم فراهم بوده و آن‌ها را بازارچه خواهد رساند.

اعتماد با اشاره به این‌که طول مسیر حدود ۸۰ کیلومتر است و این ریل‌باس ظرفیت جابجایی ۳۳۶ مسافر را دارد، ادامه داد: قیمت تمام‌شده بلیت این قطار مسافری بیش از ۲۵ هزار تومان بوده اما باهدف خدمت به مردم محروم منطقه، به ازای هر مسافر دو هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌شود.

او با توضیح این‌که با راه‌اندازی این قطار ما به شعار خدمت به مردم عمل کرده‌ایم، اضافه کرد: مردم منطقه مرزی اینچه‌برون محروم بوده و با حرکت این قطار مطمئناً بازارچه مرزی رونقی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010930118750

برچسب‌ها