فعالیت بیش از 3هزار هنرمند گلستانی در رشته سوزن‌دوزی ترکمن

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس از فعالیت بیش از 3 هزار هنرمند در بخش‌های مختلف رشته سوزن‌دوزی در استان گلستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم آق‌آتابای روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی بسته‌های حمایتی از هنرمندان سوزن‌دوزی ترکمن یکی از مباحثی است که پس از ثبت جهانی این میراث ناملموس باید تقویت شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار هنرمند در بخش‌های مختلف سوزن‌دوزی در قالب‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که باید تلاش کنیم با توسعه برنامه‌های آموزشی هدفمند، محصولات آن‌ها را به سمت اصالت بیشتر و سلایق مشتریان هدایت کنیم.

او به فعالیت خانه سوزن‌دوزی گنبدکاووس و همچنین فعالیت گسترده هنرمندان این رشته در روستای تنگلی این شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: با معرفی بیشتر این مراکز امکان جذب بیشتر گردشگر با محوریت این رشته وجود دارد.

آق‌آتابای ادامه داد: برای معرفی بهتر این هنر بین مردم، نیازمند هم‌افزایی بین دستگاهی در حمایت از این هنر هستیم و ساخت المان‌های تبلیغی و یا بهره‌گیری از سایر پتانسیل‌های تبلیغی در فضای مجازی یا حقیقی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه این هنر داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010930118928

برچسب‌ها