ویژه‌برنامه یلدای جهانی از شبکه اشراق زنجان پخش می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از پخش ویژه‌برنامه یلدای جهانی استان زنجان توسط شبکه اشراق زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان سید سعید صفوی روز چهارشنبه 30 آذرماه گفت: در راستای معرفی آداب‌ورسوم مردم زنجان در شب یلدا با همکاری دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، ورزش و جوانان و شهرداری، میراث‌فرهنگی و صداوسیمای مرکز زنجان، برنامه‌ای متفاوت از شبکه‌ استانی اشراق به مدت چهار ساعت از ساعت 21 تا 1 بامداد روی آنتن می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه آیین شب یلدا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و باید در بین مردم بیشتر معرفی شود، افزود: یک ویژه‌برنامه در موزه رختشویخانه زنجان شبکه اشراق زنجان در نظر گرفته‌شده است‌و این برنامه  سعی دارد فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم بزند.

او گفت: مرکز صداوسیمای زنجان در تلاش است در این شب، ضمن ایجاد فضایی آرام‌بخش و بانشاط؛ آداب‌ورسوم، دورهم بودن و صله‌رحم، به دیدار بزرگان فامیل رفتن، حافظ خوانی و ... را برای مردم بازنمایی و بر حفظ این آیین زیبا تأکید کند.

 انتهای پیام/

.

انتهای پیام/

کد خبر 14010930931900

برچسب‌ها