مراسم وداع با شهید گمنام عملیات بدر در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

تصویر و تدوین: فرشاد سوری

در این مراسم معنوی که ظهر یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ برگزار شد، جمعی از مدیران، کارکنان و کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهر تهران (که در مجاورت این وزارتخانه قرار دارد)، حضور داشتند و با سینه‌زنی و ذکر مصیبت به ساحت قدسی بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) عرض ارادت کردند.

مدیران، کارکنان و کارشناسان این دو دستگاه بعد از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با برپایی دسته عزاداری به اقامه عزا پرداختند از محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حرکت معنوی خود را آغاز کردند و با عبور دسته عزاداری از خیابان‌های مجاور در محل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران دقایقی را به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

در ادامه این مراسم معنوی، عزاداران در قالب دسته سینه‌زنی با عبور از بخشی از خیابان آزادی تهران به محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازگشتند و در محل ساختمان مرکزی این وزارتخانه با شهید گمنامی که در این وزارتخانه مهمان عزاداران فاطمی بود وداع کردند و به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

شهید گمنامی که مهمان عزاداران فاطمی در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود، بر اساس تحقیقات علمی و آزمایش‌های انجام شده ۱۸ سال سن دارد در عملیات بدر به شهادت رسیده و در تفحص‌های انجام شده در شرق دجله باقی‌مانده پیکر مطهر این شهید گمنام کشف شده است.

در این مراسم معنوی تعدادی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به اقامه عزا پردختند و محبان و دلدادگان این خاندان با ذکر مصیبت و سینه‌زنی به مقام قدسی حضرت فاطمه زهرا (س) ادای احترام کردند.

مراسم عزاداری فاطمی به نام هیئت مکتب‌الشهدا و به همت مرکز مقاومت بسیج و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14011005693347

برچسب‌ها