ثبت جهانى هگمتانه باعث رونق محور گردشگرى غرب كشور خواهد شد

معاون گردشگرى اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در آستانه ثبت جهانی منظرتاریخی شهری هگمتانه تا همدان گفت: با ثبت جهانى هگمتانه محور گردشگرى غرب كشور رونقی دو چندان خواهد داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار سه‌شنبه 5 دیماه در مورد اهميت ثبت جهانى هگمتانه گفت: تورهاى خارجى معمولا قبل از سفر به ایران، برنامه خود را تنظيم و بررسى می‌کنند که کجا بيشترين آثار ثبت جهانى را دارد.

معاون گردشگرى اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: با ثبت جهانى بيستون و اورامانات و در آينده نزديک همدان و البته ثبت جهانى کاروانسراها که تعدادى از آنها در همدان و استان‌هاى غربى هستند، چرخه گردشگرى غرب کشور تکميل و باعث می‌شود منطقه غرب هم مورد توجه تورهاى خارجى قرار گيرد.

خاکسار گفت: با ورود توريست خارجى چرخه اقتصادى گسترده‌اى در اين منطقه اتفاق می‌افتد و تورها  ُمبلغ مقصد سفر خواهند شد، بنابراين با اين روش می‌توانيم همدان را به جهان معرفى کنيم.

او اضافه کرد: ثبت جهانى همچنين سبب می‌شود هموطنان نيز براى سفر به همدان برنامه‌ريزى کنند و تورهاى تلفيقى براى غرب هم می‌توان تدارک ديد.

خاکسار ابراز امیدواری کرد با کمک جامعه محلی قطعا می‌توان گامهای محکم‌تری برای ثبت این آثار 3هزار ساله برداشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011005889443

برچسب‌ها