بقعه داوود خادم اندیمشک باید زودتر مرمت شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک گفت: بقعه داوود خادم وضعیت مناسبی ندارد و مرمت اضطراری و استحکام‌بخشی این بقعه باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، هانی خادمی‌مهر هفتم دی‌ماه ۱۴۰۱ با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار گردشگری در بخش الوار اندیمشک و غنی بودن میراث ارزشمند تاریخی این منطقه تأکید کرد: بقعه داوود خادم باید آن‌گونه که شایسته آن است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک اضافه کرد: متولیانی که عهده‌دار احیا و حفظ آثار ملی و میراث‌فرهنگی هستند، لازم است اعتباری را برای مرمت اصولی این بنای تاریخی تخصیص دهند.

او با اشاره به این‌که بقعه داوود خادم بسیار صعب‌العبور است و هر وسیله نقلیه‌ای امکان دسترسی راحت به آن را ندارد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این بقعه توسط معتمدان، شورا، بسیج و دهیاری‌ منطقه محافظت می‌شود.

بقعه داوود خادم یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهرستان اندیمشک و استان خوزستان است که در روستای کم‌جمعیت شیخ واقع‌ شده است. این بنا جنبه‌ تاریخی دارد و به همین دلیل علاقه‌مندان به تاریخ را نیز به خود جذب کرده است. این مقبره با سنگ ساخته‌ شده و دارای تزیینات خاصی نیست.

مقبره داود خادم مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در ششم اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۴۰۳ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011007478436

برچسب‌ها