تملک خانه‌های تاریخی بروجرد از مطالبات جدی میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از تملک خانه‌های تاریخی بروجرد به عنوان یکی مطالبه جدی در حوزه میراث‌فرهنگی یاد کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۱ گفت: یکی از مطالبات اصلی شهرستان بروجرد در حوره میراث‌فرهنگی تملک خانه‌های تاریخی است که اعتبارات ویژه را در این خصوص می طلبد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در دیدار با مرادی سرابی فرماندار شهرستان بروجرد اظهار داشت: در همین راستا در حال حاضر خانه افتخارالاسلام بروجرد فقط چهار دانگ آن در اختیار میراث فرهنگی است که برای خرید دو دانگ باقی اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

او با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد با ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی متمرکزترین بافت تاریخی غرب کشور را در اختیار دارد افزود: تملک این بافت می‌تواند در راستای حفاظت و سامان‌دهی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. 

حسن‌پور بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ بنای تاریخی ثبت شده در بافت تاریخی شهر بروجرد وجود دارد که سامان‌دهی آن در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان تصریح کرد: امیدوارم با توجه به سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لرستان که به‌زودی انجام خواهد شد بخشی از مشکلات اعتباری در بافت تاریخی بروجرد مرتفع شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100830948

برچسب‌ها