تاکید معاون سیاسی استاندار بر تکلیف دستگاه‌های متولی در تأمین زیرساخت‌ها برای حضور امن و راحت گردشگران خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر تکلیف دستگاه‌های متولی در تأمین زیرساخت‌ها برای حضور امن و راحت گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی روز پنج‌شنبه 8 دی‌ماه 1401 با تأکید بر این مطلب در جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگران استان، گردشگری را یکی از محورهای اقتصادی بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش گردشگری در درآمدزایی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها، این صنعت از پیشران‌های اقتصادی مهم کشور و به‌ویژه در استان خراسان جنوبی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: خداوند، طبیعت را به بهترین شکل ممکن خلق کرده و جاذبه‌هایی را در آن قرار داده که التفات به آن‌ها، تقویت روحیه انسان را به همراه دارد.

طالبی از ارتباط تنگاتنگ رونق گردشگری با امنیت هر منطقه گفت و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم برای هر گردشگر، قبل از ورود به یک منطقه، امنیت آنجاست و چنانچه یک درصد احساس کند، منطقه‌ای که برای حضور انتخاب کرده، مشکل امنیتی دارد از سفر سرباز می‌زند.

او ادامه داد: این موضوع در حوزه سرمایه‌گذاری هم مصداق دارد و سرمایه‌گذار هم قبل از ورود به هر منطقه مایل است بداند امنیت آن پایدار است یا خیر؟

معاون سیاسی استاندار متذکر شد: با توجه به ارتباط تورها و آژانس‌های گردشگری، وجود کوچک‌ترین خلل و کاستی در حوزه امنیتی یک منطقه، به‌سرعت اطلاع‌رسانی می‌شود و تبعات گران و جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

طالبی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و فراوان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: ما در برخی مناطق استان، به‌صورت تجمیعی جاذبه‌هایی داریم که در تمام کشور پراکنده‌اند، لذا باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.

او گفت: برای خیلی‌ها، پذیرش این موضوع سخت است که در برخی مناطق خراسان جنوبی، پرتقال، خرما، برنج، گندم و زیتون در کنار هم کاشته و برداشت می‌شوند.

طالبی، کویر را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی برشمرد و گفت: برگزاری رویداد گردشگری کویر که در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد، اتفاق مهمی است که به معرفی جاذبه کویر استان کمک خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار تأکید کرد: هماهنگی حوزه‌های متولی در بحث میزبانی از گردشگران و تأمین زیرساخت‌ها، به همان اندازه معرفی جاذبه‌های گردشگری اهمیت دارد.

طالبی با تأکید بر این‌که لازمه هماهنگی بین حوزه‌های متولی، اطلاع داشتن از ورود تورهای گردشگری است، متذکر شد: ورود هر گردشگر و تور گردشگری باید با هماهنگی متولی این حوزه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گیرد.

او تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌ها برای میزبانی و حفظ امنیت از گردشگران یک تکلیف است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101013246

برچسب‌ها