لزوم مرمت اضطراری مسجدجامع دزفول/ تامین اعتبار بر عهده سازمان اوقاف است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: ضلع شرقی و غربی مسجد جامع دزفول به علت آسیب‌دیدگی لوله‌های فاضلاب نیاز فوری به تخصیص بودجه و مرمت دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عباس چراغ‌چشم 10 دی‌ماه 1401 با اشاره به این‌که اماکن مذهبی زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه هستند، تأکید کرد: اداره میراث‌فرهنگی در حال انجام طرح‌های مطالعاتی در مورد این بنای تاریخی است و فقط منتظر تخصیص اعتبار از سوی سازمان اوقاف برای شروع مرمت است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با بیان این‌که مسجد جامع این شهر، اولین و قدیمی‌ترین مسجدی است که در دزفول ساخته شده ‌است، اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی این مسجد نشت فاضلاب از ضلع شرقی و غربی آن است و نیاز فوری به تخصیص بودجه و مرمت دارد.

او در توصیف این مسجد گفت: ساخت مسجدجامع دزفول به سبک معماری دوره ساسانی و بین قرن‌های سوم و چهارم هجری قمری صورت گرفته است اما در این‌خصوص اختلاف نظراتی وجود دارد و برخی مآخذها تاریخ ساخت مسجد جامع دزفول را سده هفتم هجری ـ قمری می‌دانند.

این مسجد تاریخی ۲۹ آذر ۱۳۱۶ با شماره ۲۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1401101047814

برچسب‌ها