اولویت صدور مجوز دفاتر خدمات گردشگری در کردستان ایده جدید و خلاقیت است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: اتخاذ رویکرد تحولی و ایده جدید و خلاقیت، در اولویت صدور مجوز برای راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست روز یکشنبه 11 دی‌ماه 1401 در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: کمیته‌ فنی دفاتر خدمات مسافرتی به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مسائلی از جمله ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو مجوز فعالیت و رسیدگی به شكایات این بخش تشكیل می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در توسعه صنعت گردشگری استان دارند، افزود: تأسیسات گردشگری کردستان از جمله دفاتر مسافرتی باید خدمات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار دهند، تا بتوان شاهد رونق گردشگری در استان بود.

او عنوان کرد: استان کردستان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی و نیروی انسانی متخصص و همچنین ظرفیت دانشگاهی دارای سطح بالایی است که می تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار گیرد.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این زمینه و با نظر اعضای حاضر در این کمیته، مجوز فعالیت برای یک دفتر خدمات مسافرتی در حوزه گردشگری سلامت صادر می‌شود، افزود: در آینده نزدیک دبیرخانه کمیته گردشگری سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه خوشبختانه دفاتر خدمات مسافرتی کردستان در برگزاری تورهای گردشگری سلامت در سطح منطقه مطرح هستند، یادآور شد: با توجه به مرزی بودن استان و همجواری با کشور عراق، امیدواریم شاهد فعالیت بیش از پیش دفاتر و شرکت‌های جهانگردی در زمینه جذب گردشگران خارجی به‌ویژه در بحث گردشگری سلامت باشیم .

او بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و آغاز مسافرت‌های نوروزی، عملکرد فعالان این بخش با نظارت بیشتری رصد می‌شود و با متخلفان و برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14011011348579

برچسب‌ها