اعطای 55 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در رفسنجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان از اعطای 55 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان طی 9 ماه گذشته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی یکشنبه 11 دی‌ماه 1401 با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار 40 میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و مابقی آن به حوزه گردشگری تعلق گرفته است اظهار کرد: در این راستا 10 واحد گردشگری کوچک و 150 هنرمند صنایع‌دستی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: تسهیلات مذکور از سه محل اقتصاد مقاومتی، تبصره 18 و مشاغل خانگی تامین شده است و در صورت تامین اعتبار دوباره پرداخت تسهیلات تا آخر سال‌جاری ادامه خواهد داشت که پیش شرط اعطای این تسهیلات داشتن کارت تولید انفرادی معاونت صنایع‌دستی استان کرمان است.

حسینی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون طی پنج دوره آموزشی 200 متقاضی آموزش رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و هنرهای مرتبط با مس را فرا گرفته‌اند.

او به طرحی به منظور تمرکززدایی و توانمندسازی مناطق محروم شهرستان رفسنجان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون این طرح در منطقه خنامان شهرستان رفسنجان در حال اجرا است به طوریکه متقاضیان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف دریافت و هنر گیوه‌بافی این روستا را احیا کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 2هزار هنرمند صنایع‌دستی است که به تولید هنرهای مختلف می‌پردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011011459328

برچسب‌ها