مطالعه بافت تاریخی 6 شهر تاریخی گیلان/ اختصاص اعتبار و تصویب ضوابط نهایی لازمه آغاز طرح است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان گفت: یکی از اولویت‌های معاونت میراث فرهنگی به پایان رساندن مطالعات و ابلاغ ضوابط بافت‌های تاریخی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان، محمدرضا امیری نژاد امروز 11 دی ماه 1401، با بیان مطلب فوق افزود: اهمیت بافت‌های تاریخی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و صیانت از آن علاوه بر آنکه وظیفه ذاتی این اداره‌کل است بر همه آحاد مردم، مسئولان و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی نیز فرض است.

امیری نژاد با اشاره به برخی از ساخت و سازهای ناهمگن در بافت‌ها و عدم التزام به رعایت ضوابط و مقررات از سوی برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: با پی‌گیری‌های صورت پذیرفته مطالعات بافت‌های تاریخی در شش شهر رشت، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر و املش توسط مشاوران برگزیده در دست اقدام بوده و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم و به هنگام در آینده‌ای نزدیک ضوابط نهایی تصویب و از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ابلاغ شود.

او حفظ و احیای بافت‌ها و بناهای تاریخی را زمینه رشد و شکوفایی و رونق گردشگری استان دانست و یادآور شد: در راستای تحقق اهداف موردنظر، همراهی سایر دستگاه‌ها و به ویژه شهرداران شهرهای مذکور، اجتناب‌ناپذیر است.

امیری‌نژاد، آموزش و فرهنگ‌سازی را زمینه‌ای مناسب برای آشنایی مردم، دانش‌آموزان و سایر جامعه هدف با مباحث آثار تاریخی و ضرورت صیانت از آن برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با همت علاقه‌مندان، فرهیختگان، دلسوزان و برنامه‌های موثر پیشرو می‌توان  این امانت گرانبهای گذشتگان (میراث‌فرهنگی فاخر گیلان) را سالم به دست آیندگان سپرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011011709826

برچسب‌ها