ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری در زنجان وجود دارد

نشست مشترک مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رؤسای انجمن‌های گردشگری استان زنجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی ظهر روز گذشته ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این جلسه روسای انجمن‌های تاسیسات گردشگری از جمله انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی، جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمان گ‌ها، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، انجمن صنفی خانه مسافر و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی زنجان به ارائه گزارش و بیان مشکلات پرداختند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوزها همکاری لازم را ندارند و طولانی بودن اخذ مجوزها به مشکلی در حوزه گردشگری بدل شده است. 

صفوی گفت: همواره ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری در زنجان وجود دارد که این ظرفیت باید به سیاست تبدیل و این سیاست به برنامه‌ای تبدیل شود که بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی آن را اجرا و منافع ملی را تضمین کنند. باید شاخص و معیار ما این باشد که فعالیت ما چگونه موجب رونق یک کسب و کار و یا بازدارنده آن است و چه کارهایی می‌تواند در ستاد انجام شود. 

زنجان ۲۲۶ تاسیسات گردشگری دارد

داود آبیان گفت: استان زنجان با موقعیت جغرافیایی ویژه و ظرفیت‌های عظیم صنعتی و کشاورزی، از مهم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، اما گذشته از شهرت صنعت و کشاورزی، این استان به لحاظ میراث فرهنگی و گردشگری نیز ظرفیت‌های بکری در اختیار دارد که قطعا می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.


سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان گفت: ۲۲۶ تاسیسات گردشگری در استان زنجان وجود دارد که ضریب اشغال قابل قبولی را هم دارد. 

حمایت و صیانت از حقوق گردشگر

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: هدف ما حمایت و صیانت از حقوق گردشگر است و تعامل بین ادارات استانی و فعالان گردشگری به منظور تامین بخش خدمات نیز بسیار مهم است. 

براتی تاکید کرد: هرگونه رخداد داخلی بر صنعت گردشگری تاثیر مستقیم می‌گذارد‌.

او گفت: افزایش تعاملات بین‌بخشی از برنامه‌های مهم پیش رو خواهد بود و همچنین با بخش خصوصی نیز مانند گذشته در امور گردشگری و پیشبرد بهتر آن در تعامل هستیم. 

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  اضافه کرد: باید بسته‌های خدماتی، پذیرایی و رفاهی که به گردشگران ارائه می‌شود قابلیت رقابت در سطح ملی و بین المللی را داشته باشد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011011931402

برچسب‌ها