حقوق قانونی مردم در حریم آثار تاریخی کرمانشاه لحاظ می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در حریم آثار تاریخی استان باید به گونه‌ای عمل شود که حقوق قانونی و مالکانه مردم لحاظ شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه در تعیین حریم آثار تاریخی استان، اظهار کرد: مردم صاحب اصلی آثار تاریخی و فرهنگی هستند و اگر حقوق قانونی و مالکانه آن‌ها به درستی لحاظ شود و از قبل آثار تاریخی منافع اقتصادی برایشان تامین شود، بهترین حافظان آثار هستند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه جلسه که با محوریت تعیین حریم طاق‌بستان برگزار شد، افزود: رعایت قوانین و قواعد حرایم آثار تاریخی با تکیه بر تسهیل و حل مشکل املاک مردم در حرایم میراث‌فرهنگی باید با بهترین روش در دستور کار قرار گیرد. 

او ادامه داد: مصالح و منافع آثار تاریخی ما بسیار فراتر از طرح‌های تفصیلی از پیش تعیین شده است و باید خود ما در این جلسات هدف‌گذاری‌ها را انجام و بر اساس آن اقدام کنیم.

سهیلی تاکید کرد: باید این کار به صورت کاملاً کارشناسی شده انجام شود تا ضوابط و قوانین حفظ این آثار با ارزش و بی‌بدیل رعایت شود.

او افزود: بهترین راهکار برای حفظ آثار را کارشناسان شاغل در اداره‌کل می توانند ارائه کنند و باید به گونه‌ای عمل شود تا تدوین هرگونه طرح و قانونی توسط سایر نهادها با رعایت اصول و ضوابط میراث‌فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: قوانین باید عادلانه و معقول بوده و قابلیت دفاع داشته باشد، به نحوی که جز منافع و مسائل آثار تاریخی، حقوق مالکانه مردم نیز رعایت  شود. 

مجموعه تاریخی‌‌فرهنگی طاق‌بستان در شمال شهر کرمانشاه به عنوان پر بازدیدترین سایت تاریخی استان با توجه به دارا بودن ظرفیت ثبت جهانی از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ رعایت ضوابط عرصه و حریم برخوردار است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011012417277

برچسب‌ها