استقبال از واگذاری آسیاب مهدی‌آباد به بخش خصوصی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در مکاتبه با فرماندار نظرآباد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌برداری از آسیاب مهدی‌آباد با کاربری‌های فرهنگی و گردشگری استقبال کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز یحیی دارایی روز سه‌شنبه 13 دی 1401 اظهار کرد: آسیاب مهدی‌آباد به عنوان یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوران قاجاریه در نظرآباد، در فهرست آثار ملی ثبت شده و در سال‌های قبل به طور کامل بازسازی و مرمت شد. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه این آسیاب آبی تا سال 1350 برای آسیاب کردن غلات و گندم استفاده می‌شده، افزود: آب مورد نیاز برای این کار از قنات‌های منطقه تأمین می‌شد که هنوز بقایای این قنات‌ها در منطقه ازبکی وجود دارد. 

به گفته دارایی حدود دو سال پیش این آسیاب به بخش خصوصی با کاربری گردشگری واگذار شد و با اتمام قرارداد بهره‌بردار پیشین، آمادگی واگذاری این آسیاب به بخش خصوصی وجود دارد.

او ادامه داد: آنچه مد نظر است بهره‌برداری از این بنا با کاربری‌هایی در حوزه فرهنگی و با هدف رونق گردشگری است که به حفظ و نگهداری بنا هم کمک می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011013537454

برچسب‌ها