برگزاری تورهای سافاری و گشت‌های مشترک حفاظتی در جاجرم

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جاجرم از برگزاری تورهای سافاری و گشت‌های مشترک حفاظتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ محمدرضا طالبی سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در جلسه با حضور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان جاجرم بر تعامل سازنده بین دو دستگاه مبنی بر رونق گردشگری در مناطق حفاظت شده و انجام گشت‌های مشترک در این شهرستان تأکید شد.

طالبی افزود: شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرار گرفته است و از شمال به شهرستان مانه و سملقان، از غرب به شهرستان گرمه، از جنوب به استان سمنان، از جنوب شرق به استان خراسان رضوی، از شرق به شهرستان اسفراین و از شمال شرق به شهرستان بجنورد محدود می‌شود.

او تأکید کرد: شهرستان جاجرم به لطف موقعیت راهبردی خود بر سر راه‌های کاروان‌رو هماره موردتوجه قرار داشته و از دوران پیش از تاریخ تا ادوار متأخر اسلامی به طور پیوسته نقش بارزی را در تکامل فرهنگی خطۀ خراسان ایفا کرده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جاجرم خاطرنشان کرد: وجود محوطه‌های بزرگ از دوره‌های نوسنگی، مس‌سنگی و عصر مفرغ از قبیل تپه پهلوان، حیدران و محوطه وسیع چَلو در پهنۀ شهرستان جاجرم آن را به یکی قدیمی‌ترین استقرارگاه‌های بشری در خراسان شمالی بدل کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101386194

برچسب‌ها