تعداد موزه‌های خصوصی در استان فارس افزایش یافته است

سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه موزه‌های استان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های فرهنگی در کشور است، از افزایش تعداد موزه‌های خصوصی در استان فارس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدمهدی نجفی روز 14 دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: موزه‌های استان فارس یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های فرهنگی در کشور است و می‌تواند در توسعه گردشگری جنوب ایران تأثیر بسیاری داشته باشد.

 سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس بابیان اینکه موزه‌های خصوصی و دولتی استان از نظر کیفی و کمی پیشرفت کرده است، گفت: در این استان ۵۲ موزه وجود دارد که در قالب موزه‌های دولتی، مشارکتی و بخش خصوصی است.

نجفی افزود: اگر به دهه قبل برگردیم تعداد موزه‌های استان فارس نزدیک به ۱۷ مورد بوده اما اکنون به ۵۲ موزه رسیده است و رشد قابل‌توجهی داشته‌، اما ازنظر کیفی موزه‌های بخش خصوصی از دولتی‌ها پیشی گرفته‌اند، علاقه‌مندی و سرمایه‌گذاری در موزه‌های بخش خصوصی دلایل پیشرفت آن‌ها بوده است.

سرپرست امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: موزه جندی‌شاپور در سه‌ بعدی‌سازی و تصویرسازی مجازی مدال برنز را کسب کرد و این نشان می‌دهد که ما فعالیت‌ها را در سطح بین‌المللی نیز پیش می‌بریم.

او بابیان اینکه موزه‌گردی چند سالی است که در سبد خانوارها قرارگرفته است، افزود: امروزه مردم به موزه‌ها توجه بسیاری می‌کنند و برای آن‌ها مهم شده است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011014143472

برچسب‌ها