سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نبود/ اقدامات حاج قاسم مبتنی بر مبانی علمی بود

نویسنده کتاب «ایستاده بر افق» گفت: در این کتاب قصد داشتم بگویم سردار سلیمانی صرفا یک فرمانده در میدان نبرد نیست و طراح و برنامه ریز است و اقداماتی که انجام می دهد مبتنی بر مبانی علمی است و از یک نگاه جدید به مباحث مدیریتی نشات می گیرد که علاوه بر مباحث کلاسیک علمی، توانسته مباحث را با هوشمندی در صحنه اجرا عملیاتی کرده و به منسه ظهور برساند.

«محمدرضا سلطانی» نویسنده کتاب «ایستاده بر افق» در گفت وگو با میراث آریا، گفت: زمانی که سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند احساس وظیفه کردم تا برای این شهید عزیز کتابی بنویسم. همین شد که به خاطر اینکه رشته خودم نیز مدیریت بود تصمیم گرفتم در کتابی که می خواهم بنویسم نگاهی به سبک مدیریتی ایشان داشته باشم.
 
او افزود: برهمین اساس تصمیم گرفتم تا کنکاشی در رفتار مدیریتی سردار سلیمانی در سه بخش رفتار فردی، گروهی و سازمانی داشته باشم. یادم است آن زمان نگاه دوستان بیشتر بر حوزه شخصیت ایشان و نوع برخوردشان و ویژگیهای اخلاقیشان معطوف بود و بیشتر دوستان نویسنده به این حوزه ها میپرداختند، به همین دلیل سعی کردم نگاه آکادمیک به رفتار مدیریتیشان داشته باشم.
 
او ادامه داد: در حوزه فردی مسائل مربوط به شخصیت، ایجاد انگیزه، شوق خدمت، قضاوت رفتارشان را مورد تجزیه تحلیل قرار دادیم. در حوزه روابط گروهی، روابط دوستانه با زیرمجموعه اعتماد گروهی، تفویض اختیار و توانمندسازی و در حوزه رفتار سازمانی، انسجام سازمانی، مسئولیتپذیری پاسخگویی، فرهنگ و ارزش های سازمانی عمدتا مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت. 
 
این نویسنده با بیان اینکه برای نگارش این کتاب از چه منابعی استفاده کرده است؟، گفت: سعی کردم در این سه حوزه با ارائه مصادیق و مستنداتی از رفتار بالغ بر چهل ساله ایشان در مجموعه سپاه قدس و از مصاحبههای همرزمان و دوستانشان درباره وی استفاده کنم.
 
سلطانی درباره هدف از نگارش این کتاب نیز گفت: هدف اصلی این بود که بگوییم ایشان صرفا یک فرمانده در میدان نبرد نیست و طراح و برنامه ریز است و اقداماتی که انجام میدهد مبتنی بر مبانی علمی است و از یک نگاه جدید به مباحث مدیریتی نشات می گیرد که علاوه بر مباحث کلاسیک علمی، توانسته مباحث را با هوشمندی در صحنه اجرا عملیاتی کرده و به منسه ظهور برساند.
 
انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

کد خبر 14011014586677

برچسب‌ها