برگزاری نشست هم‌اندیشی پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی و سازمان‌های مردم نهاد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از برگزاری نشست هم‌اندیشی به‌منظور حفاظت و صیانت از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی و  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی‌ سه‌شنبه 13 دی ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: این نشست هم اندیشی به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و دفتر پایگاه میراث جهانی جنگلهای هیرکانی در محل بومگردی باغ ریحان لاهیجان برگزار خواهد شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اهمیت جنگل‌های هیرکانی و انتقال آثار ارزشمند ثبت شده جهانی با حفظ کارکردهای اکوسیستمی، به نسل آینده به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: یکی از این اهداف آشنایی با گروه‌های فعال در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی، شناخت ظرفیت‌های موجود در این سازمان‌ها، معرفی ظرفیت‌های دفتر پایگاه هیرکانی به منظور همکاری هر چه بیشتر با سازمانهای مردم نهاد و ایجاد حس همدلی و تعامل بیشتر با بدنه اجتماع در اجرای کنوانسیون 1972 است.

جهانی همچنین افزود: استان گیلان تنها استان دارای دفتر پایگاه میراث‌جهانی جنگل‌های هیرکانی در میان پنج استان دارای سایت‌های 12 گانه است.

او همچنین گفت: یکی از وظایف دفتر پایگاه ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت‌های مردمی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد به منظور معرفی حرفه‌ای و شایسته سایت‌های جهانی و ارتقای سطح دانش عمومی در مورد ارزش‌های منحصر بفرد این میراث طبیعی ارزشمند است. سازمان های مردم نهاد بخش مهمی از بدنه اجتماع در آموزش و جلب مشارکتهای مردمی و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی به شمار می روند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101470917

برچسب‌ها