گیوه سنجان برند استان مرکزی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آمادگی کامل تاسیسات گردشگری برای حضور در نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: گیوه سنجان امسال به عنوان برند استان مرکزی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران معرفی خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی امروز 14 دی ماه 1401 در جلسه هماهنگی این نمایشگاه، با تاکید بر ضرورت حضور تمامی تاسیسات گردشگری اعم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری و تفریحی برای معرفی استان در این نمایشگاه، گفت: شانزدهین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از تاریخ 18 تا 21 بهمن  ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و حضور در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این جلسه هماهنگی لازم برای معرفی ظرفیت‌های استان توسط  مدیران تاسیسات گردشگری و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی شده است، گفت: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری استان در نمایشگاه امسال باید به صورت ویژه  مد نظر قرار گیرد.

حسینی بر ضرورت استفاده از تولیدات خاص استان در تزیین و غرفه‌آرایی فضای مخصوص استان در این نمایشگاه تاکید کرد و ادامه داد: باید از هرگونه نگرش کلیشه‌ای، موازی‌کاری و عرضه و نمایش محصولات تکراری در فضای نمایشگاهی استان پرهیز شده و با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص، راهنمایان گردشگری متخصص و مسلط به زبان انگلیسی در نمایشگاه  حضور داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه امسال می‌توان از ظرفیت نمایشگاه برای معرفی گردشگری صنعتی استفاده کرد گفت:  برای نخستین بار معرفی موزه صنعت در نمایشگاه گردشگری و حضور شرکت ماشین‌سازی به عنوان برند اصلی حوزه صنعت در اراک به عنوان یک مجموعه واجد ارزش در حوزه تاریخ صنعتی در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده قدمت صنعت گیوه‌دوزی در استان مركزی به دوره قاجاریه می‌رسد و اصالتی جهانی دارد گفت: گیوه سنجان امسال به عنوان برند استان مرکزی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران معرفی خواهد شد.

حسینی خواستار اهتمام و حضور جدی برای حضور در نمایشگاه، برای جذب گردشگر به استان شد و گفت: در تلاش هستیم معرفی توانمندی‌های استان مرکزی در سطحی مطلوب تحقق یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101472723

برچسب‌ها