انتصاب ناظر عالی حفاظت از بازار تاریخی هنر اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان طی حکمی، اسدالله شاه‌میوه، هنرمند پیشکسوت اصفهانی را به‌عنوان ناظر عالی حفاظت از بازار تاریخی هنر اصفهان منصوب کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز گذشته 14 دی‌ماه سال 1401، در نشستی صمیمانه با هیات امنای بازار تاریخی هنر که با حضور جمعی از مدیران این اداره‌کل همراه بود ضمن بحث و تبادل‌نظر در مورد وضعیت مرمت و حفاظت از این مجموعه تاریخی، اسدالله شاه‌میوه از هنرمندان پیشکسوت و رئیس هیئت‌امنا این بازار تاریخی را به‌عنوان ناظر عالی حفاظت از بازار هنر اصفهان منصوب کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: با توجه به لزوم هماهنگی هر چه بیشتر در عملیات سامان‌دهی و مرمت بازار زیبا و تاریخی هنر اصفهان که به دلیل ارزش‌های تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است،  اسدالله شاه‌میوه هنرمند پیشکسوت هنر خاتم اصفهان و رئیس هیات امنای این بازار تاریخی به‌عنوان ناظر عالی حفاظت از این بازار تاریخی منصوب شد.

او ادامه داد: با توجه به ابلاغ صادره، ازاین‌پس هرگونه فعالیت مرمتی، عمرانی، سامان‌دهی و حتی تغییر کاربری واحدهای تجاری این مجموعه با هماهنگی این هنرمند پیشکسوت و با نظارت مستقیم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان انجام خواهد شد.

بازار هنر یا بازار بلند اصفهان ازجمله آخرین بناهای تاریخی اصفهان است که در ضلع شرقی چهارباغ عباسی و در واپسین روزهای حکمرانی خاندان صفوی بر ایران، در این شهر تاریخی بنا شد. با توجه به ارتفاع زیاد رواق‌های این بازار تاریخی که به‌صورت دوطبقه طراحی‌شده، این مجموعه بانام بازار بلند نیز خوانده می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101523870

برچسب‌ها