تکمیل سد کوهبرد رونق گردشگری و تحول اقتصاد کهگیلویه را به دنبال دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رونق گردشگری شهرستان کهگیلویه با تکمیل سد آبی کوهبرد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز 17 دی‌ماه 1401 اظهار کرد: توسعه گردشگری آبی در کنار سدها یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های لازم سد آبی کوهبرد مبلغ 470 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر هیئت دولت به استان اختصاص‌ یافته است.

 او تصریح کرد: سد مخزنی کوهبرد در کیلومتر سه جاده دهدشت - بهبهان در جنوب شرقی شهرستان کهگیلویه در مسیل رودخانه کوهبرد بین دو روستای پوزه کوهبرد و گدار خونی قرار دارد.

احمدزاده اضافه کرد: راه دسترسی به این محور تا روستای پوزه کوهبرد در مسیر جاده بهبهان دهدشت به‌صورت آسفالته است و از محل روستای پوزه کوهبرد تا محور پیشنهادی حدود یک کیلومتر جاده خاکی دسترسی به محل را مهیا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عملیات اجرایی سد پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و با آبگیری آن ضمن رونق صنعت گردشگری ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه آبیاری خواهد شد و دغدغه کشاورزان منطقه پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011017400588

برچسب‌ها