دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین با همشهریان مسیحی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین به‌مناسبت آغاز سال نوی میلادی به‌همراه فرماندار قزوین در کلیسای ارامنه رفیع حضور یافت و با همشهریان مسیحی در فضایی صمیمی دیدار و گفتگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز پنجشنبه 15 دی‌ماه 1401 در این دیدار ضمن تبریک ایام ولادت حضرت عیسی‌مسیح و آرزوی پیشرفت و تعالی برای همشهریان مسیحی گفت: نوع همزیستی و همدلی بین اقلیت‌های مذهبی و مسلمانان در گستره این مرز‌و‌بوم  همواره زبانزد و مایه تحسین و افتخار است و به‌واسطه همه خدمات، زحمات و مناعت طبع این عزیزان امروز برای عرض ارادت و آرزوی موفقیت و شادکامی در این ایام مبارک در این جمع حضور داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: اقلیت‌های دینی در همه رویدادها و فراز و فرودهای این کشور همواره همراه با نظام اسلامی بوده و حق مطلب را ادا کرده‌اند و تاکید فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر وطن‌پرستی و تلاش برای اعتلای وطن در واقع نقطه اشتراک همه ما با هر دین و آیینی است.

خزائلی با اشاره به اقدام‌های مرمتی اجرا‌شده در کلیسای رفیع طی سال جاری گفت: در سال جاری علی‌رغم محدودیت اعتبارات و مشکلات تامین بودجه توانسیم اقدام‌های مرمتی و حفاظتی در این بنا انجام دهیم و انشالله که بتوانیم در این زمینه باز هم منشاء خیر باشیم و از سمبل‌هایی که نشان از هویت غنی این شهر و سرزمین دارند به‌خوبی حفاظت و صیانت کنیم.

او خاطرنشان کرد: کشور روزهای سختی را سپری می‌کند و فضای امروز کشور فضای ویژه‌ای است، دشمنانی که همواره چشم بر این آب و خاک دارند تخریب‌های ظالمانه‌ای را رقم می‌زنند و همه ما باید با هوشیاری همچون دوران سخت و پر فراز و نشیبی که در گذشته پشت سر گذاشته‌ایم در سایه اتحاد، انسجام و همدلی از این شرایط عبور کنیم.

وطن‌پرستی نقطه اشتراک ادیان الهی  است

عباس کاظمی نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی، بیان کرد: ما به ادیان الهی احترام می‌گذاریم و اعتقاد و باور ما این است که ادیان الهی و پیروان آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، همه ما در کنار هم و هموطن هستیم، نقطه اشتراک مهم همه ما با هر سلیقه، دین، آیین و مسلکی وطن‌دوستی ماست؛ همه ما اعتقاد عمیقی به وطن و ایران داریم و در راه وطن از هیچ تلاشی عقب نمی‌نشینیم.

فرماندار قزوین یادآور شد: در میان پیروان ادیان الهی و اقلیت‌های مذهبی ظرفیت‌های انسانی خوبی وجود دارد که باید از آن بهره‌مند شویم، هشت سال دفاع مقدس یکی از جلوه‌های ویژه این هم‌گامی بود، شهدای اقلیت‌های مذهبی سند زنده این ادعا هستند که در راه دفاع از وطن همه با هر دینی زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر شدند و در برهه‌های مختلف بعد از جنگ هم اقلیت‌های مذهبی علاقه خود به نظام و رهبری را ثابت کرده‌اند.

او در ادامه با اشاره به حوادث اخیر روی داده در کشور، خاطرنشان کرد: دهه‌ها و حتی قرن‌های زیادی است که کشور ایران به‌دلیل ویژگی‌ها و سابقه تمدنی‌اش مورد طمع دشمنان قرار دارد، دشمن، انسجام، اتحاد و یکپارچگی موجود بین اقوام و مذاهب مختلف در ایران را برنمی‎تابد.

فرماندار اظهار کرد: ما ظرفیت و سرمایه‎ زیادی داریم که باید از آن‌ها صیانت کرد؛ تکلیف دشمن معلوم است اما ما باید به هر آنچه در گذشته در روزهای سخت تجربه کردیم متکی و کنار هم باشیم به طوری که اجازه ندهیم رخنه به وجود بیاید.

کاظمی تأکید کرد: این فرش خوش نقش و رنگی که در ایران می‌بینید نشانگر وجود اقوام، طوایف و ادیان مختلف در کنار هم است اگرچه زبان و گویش‌ها متفاوت است، این ظرفیت خوبی است که باید با افتخار از آن مراقبت کنیم چرا که دشمنان با سرمایه‌های هنگفتی به دنبال این هستند که این زیبایی دلنشین را از ما بگیرند و برای این کار به دروغ پردازی و سیاه کردن همه چیز می‌پردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011017492141

برچسب‌ها